Vi byter namn till Yetric AB. Läs mer om vad det innebär på yetric.com
logotype

80 Ridge Street Media

Vi är experter på User Experience

Användaren i fokus. Effektivare appar. Bättre lönsamhet.

Foto från Revet, Jonstorp

Automatisera din kundkontakt med Mailchimp

Publicerad av   i Product Management

E-post kan vara knepigt. En av de första saker du ska lägga ut på tredje part är att skicka e-post i alla dess former. Du vill inte bygga några egna lösningar för det och underhålla en e-postserver för just det, det är onödig tid och kraft som du kan lägga på att förbättra din produkt istället. På Yetric AB använder vi oss av tre olika tjänster för E-post: Amazon SES för automatiserade e-post (loggning av fel på servern exempelvis), Mandrill för de viktigaste automatiserade e-postmeddelandena till våra kunder och Mailchimp för nyhetsbrev och automatisering av onboarding, retention och för att öka engagement hos våra kunder. En fantastisk funktion som finns hos Mailchimp är deras automatisering av e-postmeddelanden, dvs möjligheten att sätta upp så kallade Drip Campaigns. När en kund gjort något; signat upp, köpt en vara, bouncat från en varukorg, varit inaktiv länge, inte öppnat viktiga e-postmeddelanden eller liknande kan du dra igång en automatiserad e-postkedja med mail. Du definerar själv vilka som skall få dessa mail, när de ska skickas i tid efter händelsen osv. Detta är ett otroligt kraftfullt verktyg för att utbilda, onboarda och retaina kunder tillbaka till din produkt. Du får utförligt statistik på hur väl dessa automatiserade kampanjer sköter sitt jobb och du kan enkelt ändra och tweaka de automatisk e-postmeddelandena du skickar för att få upp öppnings- och klickfrekvens.  Vi har sett en stor ökning av återkommande (retention) kunder genom att använda denna automatisering. Som vanligt när det gäller e-post är det viktigt att erbjuda något värde för kunden, inte spamma, utan ta kunden framåt i din funnel genom att visa dem nya funktioner, produkter de kanske gillar osv. Om ni är sugna på att prova kan ni klicka på länken nedan som ger er ett litet startbidrag för att testa detta, automatisering kräver att du är betalande kund hos MailChimp. Hoppas du får mycket nytta av detta tips och ger dina kunder en ännu bättre användarupplevelse med hjälp av detta väldigt kraftfulla verktyg.

Få $30 insatt på MailChimp.com via denna länk

Kategorier

Nyckelord

Kommentarer

Vill du lära dig mer om User Experience?

Anmäl dig till vår nyhetslista så får du tips direkt till din e-post.

Vill du lära dig mer om User Experience?

Anmäl dig till vår nyhetslista så får du tips direkt till din e-post.

Några av våra kunder


Senaste på bloggen

På vår blogg kan du läsa våra tankar kring User Experience.


80 Ridge Street Media AB

Bättre och mer effektiv webb och appar med fokus på User Experience, Product Management, SEO, Webbutveckling. Knivsta, Uppsala.

Åsgatan 80
74145 Knivsta, Uppsala
Telefon 0735-336699
E-post info@ridgestreet.se
Webb
Facebook ridgestreet
Twitter @80ridgestreet
Google Plus Google+